• Polski
  • English
  • Deutsch
  • Русский

Zdrowa i smaczna alternatywa dla chipsów

Chipsy warzywne

 Wystarczy mieć piekarnik, olej i ulubione przyprawy. Ciekawym warzywem, które idealnie sprawdzi się jako chips jest burak. Znany jest ze swoich leczniczych właściwości. Dzięki substancjom takim jak antocyjany nie musimy obawiać się kataru i przeziębienia. Pyszny burak sprawdzi się jako przekąska dla osób cierpiących na anemię i ciągłe zmęczenie.

.

Składniki:

  • buraki
  • olej lub oliwa z oliwek
  • czosnek
  • przyprawy do smaku

.

Sposób przygotowania:

Wystarczy obrać, umyć buraki pokroić w paski o grubości takiej,  jakiej chipsy lubimy najbardziej. Tak przygotowane wrzucić na blaszkę wyłożonej pergaminem lub papierem do pieczenia i posypać przyprawami oraz czosnkiem jeśli lubimy bardziej aromatyczne przekąski. Przygotowane warzywo piec od 30 do 45 minut w temperaturze 140 stopni w piekarniku. Po wyjęciu dania można posypać je świeżymi ziołami lub skropić oliwą.

.

Pietruszka i inne smakowitości

W taki sam sposób łatwo możemy przygotować chipsy z pietruszki i marchewki. Pietruszka, która jest wciąż niedocenionym warzywem, bogata jest w sole mineralne, witaminę A oraz C. Pozytywnie wpływa na krążenie krwi, polecana dla anemików i osób chcących pozbyć się toksyn z organizmu. Jej natka towarzyszy nam w codziennej kuchni, jednak warto spróbować również innych jej części, a mianowicie korzenia. Chipsy z pietruszki warto podsmażyć lub upiec podobnie jak buraki.

Piec możemy wiele warzyw. Gdy będziemy chcieli spróbować czegoś nowego warto upiec kilka warzyw jednocześnie. Chipsy  z marchewki będą kolorystycznym akcentem na talerzu nawet da najmłodszych.

.

.

Opracowała: Anna-Maria Stachowska

www.smakizpolski.com.pl